• 1401/01/31 - 10:36
  • - تعداد بازدید: 105
  • - تعداد بازدیدکننده: 103
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
چاپ مقاله

چاپ مقاله مشترک اعضای هیات علمی دانشکده های پرستاری دانشگاه های علوم پزشکی همدان و فسا در مجله Family practice

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا و نویسنده مسوول این مقاله گفت: مقاله "تجارب اعضای خانواده پرسنل درمانی و نظام سلامت در پاندمی کووید-19 در ایران" که با همکاری اعضای هیات علمی دانشکده پرستاری همدان و فسا انجام شده است در مجله ارزشمند Family practice از انتشارات دانشگاه آکسفورد که جزء مجلات با رتبه Q1 می‌باشد با ایمپکت 2 و 6 دهم منتشر شده است.

به گزارش وب دا فسا؛ دکتر مصطفی بیژنی افزود: خانواده‌های پرسنل نظام سلامت یکی از آسیب‌پذیرترین گروه هایی هستند که زندگی‌شان در اثر همه‌گیری کووید-19 آسیب جدی دیده است. تاکنون تجربیات و تصورات این افراد بررسی نشده است. پژوهش حاضر با هدف بررسی تجربیات آنها در دوران کووید-19 انجام شده است.

وی اضافه کرد: در طول همه‌گیری کووید-19، اعضای خانواده های پرسنل نظام سلامت، کرامتی همراه با درجاتی از تنش روانی را تجربه کرده‌اند که فراتر از تجربیات اکثر افراد جامعه بود، اما مشابه تنش روانی خانواده‌های مبتلا به کووید-19 بود.

دکتربیژنی گفت: خانواده‌های کارکنان نظام سلامت به ‌طور مداوم نگران سلامتی عزیزانشان که مسئول درمان و ارایه خدمات به بیماران کووید-۱۹ هستند، می باشند که به طور بالقوه سلامت جسمی و روانی آنها را نیز به خطر می‌اندازد. بنابراین، قدردانی و حمایت افراد جامعه از اعضای خانواده های کارکنان نظام سلامت، تحمل آنها را افزایش داده است.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 6135
مدیر سایت
خبرنگار

مدیر سایت

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: