• 1400/12/04
  • - تعداد بازدید: 143
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

رسالت و اهداف رشته کارشناسی ارشد پرستاری داخلی جراحی

رسالت و اهداف

چشم انداز (دورنما):

دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی  فسا بر آن است تا با توکل بر خدا همواره دانشکده ایی پیشرو، الگو، نواندیش و کیفیت محور در تربیت نیروی انسانی کارآمد در مقطع کارشناسی ارشد رشته پرستاری داخلی و جراحی باشد و در مسیر ارتقا استانداردهای آموزشی، تولیدات پژوهشی برای ارائه خدمات پرستاری جامع در سطح دانشکده های پیشرو گام برداشته  و درپاسخگویی به نیاز مددجویان در ردیف دانشکده های مرجع  در سطح  کلان منطقه 5 ، سطح ملی و بین المللی  در 10 سال آینده مطرح شود.

رسالت:  

ما برآنیم با به کاربستن تفکر نقادانه و تکیه بر کاربرد علوم پرستاری مبتنی بر شواهد، در رشته کارشناسی ارشد پرستاری داخلی – جراحی پرستارانی متبحر، توانمند، مسئولیت پذیر، اخلاق مدار، کارآفرین ، جامع نگر وکارآمد  را  به منظور پاسخگویی به نیاز مددجویان  در سطوح جامعه ، مراکز بهداشتی – درمانی و توانبخشی تربیت کنیم.

ارزش های محوری:

  • کسب رضایت الهی
  • احترام به کرامت و حقوق انسانی
  • خرد ورزی در راستای دستیابی دانشجویان به ابتکار ، خلاقیت، شایستگی، خودباوری و خودکفایی و دانش پذیری
  • عدالت محوري در راستای حفظ و ارتقا سلامت مددجویان ( فرد – خانواده و جامعه )
  • منش حرفه ای در مراقبت های جامع با روش های آموزشی  روزآمد  و تقویت یادگیری مادام العمر و خودآموز

هدف کلی:

  • توسعه شایستگی حرفه ای در راستای پاسخ به نیازهای نظام سلامت و جامعه

شايستگي به عنوان درجه اي كه اشخاص مي توانند مهارت ها و دانش حرفه اي خود را براي دامنه وسيعي از موقعيت ها كه در حوزه حرفه اتفاق مي افتد به كار ببرند، تعريف شده است و مفاهيمي چون دانش، مهارت و استانداردها جزء مفاهيم اصلي مرتبط با شايستگي حرفه اي هستند.

اهداف اختصاصی:

1-ارائه ی آموزش پرستاری در راستای پاسخگویی به نیازهای نظام سلامت و جامعه

- طراحی فرایندهای اجرایی کوریکولوم های آموزشی مصوب شورای عالی برنامه ریزی 

- طراحی، اجرا و ارزشیابی  فرآیند های آموزشی یاددهی- یادگیری

- طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه های تقویت نقش در حیطه مراقبت مبتنی بر شواهد، مشاوره، پیشگیری و توابنخشی

-طراحی و اجرای منابع و ساختارهای مناسب آموزشی

 

2-تقویت استراتژی های مدیریت و رهبری در راستای پاسخ به نیازهای نظام سلامت و جامعه

-طراحی و اجرا فرآیند ارتباط تشکیلاتی و سازمانی مدون براي فعاليتهاي بین گروهی/ برون گروهي(صنعت،جامعه بیمارستان و...) اعضای هیات علمی و فراگیران با شبکه های علمی ومناطق آمایشی و بین المللی منطبق با آیین نامه ها

-توانمندسازی فراگیر در زمینه   استخراج چالش ها ی اخلاقی و طراحی راهکارهای توسعه اخلاق حرفه ای

-تربیت دانشجو با توانایی ایفای نقش حاکمیت بالینی

- توانمندسازی فراگیر در زمینه شناسایی فرصت های شغلی و همکاری با موسساتی که  دانش آموختگان در آن حضور دارند

-توانمندسازی فراگیر در ثبت، پیگیری، ارزیابی و اولویت بندی مشکلات نظام ارائه خدمات مراقبت بزرگسالان

-توانمندسازی قراگیر در مشارکت در تدوین و متناسب سازی استانداردها با نیاز های جامعه

-توانمندسازی فراگیر در زمینه ارزشیابی نحوه ارائه خدمات سلامت با توجه به استانداردها و شواهد موجود به منظور بازنگری ، تغییر و اصلاح

-توانمندسازی فراگیر در زمنیه تهیه و تدوین راهکارهای پیشگیری از مشکلات سلامت

 

3-توسعه تحقیقات  در راستای  نیازهای سلامت جامعه

-توسعه توانایی فراگیر در زمینه بررسی نیازها  و  اولویت های پژوهشی و تدوین طرح های متناسب با آن

-توسعه توانایی فراگیر در انتشار و ارائه نتایج تحقیقات

-توسعه توانایی فراگیر در زمینه  مشارکت در ایجاد و توسعه  مراکز دانش بنیان

-تدوین فرایند ارتباطات ملی و فراملی در خصوص هدایت پایان نامه ها

-تدوین فرایند طرح های تحقیقاتی بین رشته ای برون گروهی و برون دانشگاهی(نظام سلامت، صنعت،جامعه، بیمارستان و...)

-تدوین فرآیند کاربست هر یک از طرح ها و پایان نامه های گروه در جامعه ، موسسات و نظام سلامت کشور 

 

4-ارتقاء سطح بینش فرهنگی و اجتماعی دانشجویان

-تلاش برای نهادینه کردن اخلاق حرفه ای  مبنی بر فلسفه اسلامی در تربیت دانش اموختگان  

-تقویت روحیه خودآموزی مادام العمر و حداکثر بهره وری از منابع

 

 

توانمندی های اعضای هیات علمی گروه کارشناسی ارشد پرستاری داخلی جراحی

  • تبحر، تجربه و مدارک تخصصی و آموزش و پژوهش در زمینه مراقبت های ویژه و مراقبت های ویژه قلبی
  • تبحر، تجربه و مدارک تخصصی و آموزش و پژوهش در زمینه مراقبت تسکینی
  • تبحر، تجربه و مدارک تخصصی و آموزش و پژوهش در زمینه آموزش پزشکی
  • تبحر، تجربه و مدارک تخصصی و آموزش و پژوهش در زمینه فرایند پرستاری به عنوان استاندارد بین المللی پرستاری
  • تبحر، تجربه و مدارک تخصصی و آموزش و پژوهش در تدوین ابزار سنجش بازاندیشی بر عملکرد بالینی

 

 

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: