رسالت و اهداف رشته کارشناسی ارشد پرستاری داخلی جراحی
رسالت و اهداف
چشم انداز (دورنما):
دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی فسا بر آن است تا با توکل بر خدا همواره دانشکده ایی پیشرو، الگو، نواندیش و کیفیت محور در تربیت نیروی انسانی کارآمد در مقطع کارشناسی ارشد رشته پرستاری داخلی و جراحی باشد و در مسیر ارتقا استانداردهای آموزشی، تولیدات پژوهشی برای ارائه خدمات پرستاری جامع در سطح دانشکده های پیشرو گام برداشته و درپاسخگویی به نیاز مددجویان در ردیف دانشکده های مرجع در سطح کلان منطقه 5 ، سطح ملی و بین المللی در 10 سال آینده مطرح شود.
رسالت:
ما برآنیم با به کاربستن تفکر نقادانه و تکیه بر کاربرد علوم پرستاری مبتنی بر شواهد، در رشته کارشناسی ارشد پرستاری داخلی – جراحی پرستارانی متبحر، توانمند، مسئولیت پذیر، اخلاق مدار، کارآفرین ، جامع نگر وکارآمد را به منظور پاسخگویی به نیاز مددجویان در سطوح جامعه ، مراکز بهداشتی – درمانی و توانبخشی تربیت کنیم.
ارزش های محوری:
- کسب رضایت الهی
- احترام به کرامت و حقوق انسانی
- خرد ورزی در راستای دستیابی دانشجویان به ابتکار ، خلاقیت، شایستگی، خودباوری و خودکفایی و دانش پذیری
- عدالت محوري در راستای حفظ و ارتقا سلامت مددجویان ( فرد – خانواده و جامعه )
- منش حرفه ای در مراقبت های جامع با روش های آموزشی روزآمد و تقویت یادگیری مادام العمر و خودآموز
هدف کلی:
- توسعه شایستگی حرفه ای در راستای پاسخ به نیازهای نظام سلامت و جامعه
شايستگي به عنوان درجه اي كه اشخاص مي توانند مهارت ها و دانش حرفه اي خود را براي دامنه وسيعي از موقعيت ها كه در حوزه حرفه اتفاق مي افتد به كار ببرند، تعريف شده است و مفاهيمي چون دانش، مهارت و استانداردها جزء مفاهيم اصلي مرتبط با شايستگي حرفه اي هستند.
اهداف اختصاصی:
1-ارائه ی آموزش پرستاری در راستای پاسخگویی به نیازهای نظام سلامت و جامعه
- طراحی فرایندهای اجرایی کوریکولوم های آموزشی مصوب شورای عالی برنامه ریزی
- طراحی، اجرا و ارزشیابی فرآیند های آموزشی یاددهی- یادگیری
- طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه های تقویت نقش در حیطه مراقبت مبتنی بر شواهد، مشاوره، پیشگیری و توابنخشی
-طراحی و اجرای منابع و ساختارهای مناسب آموزشی
2-تقویت استراتژی های مدیریت و رهبری در راستای پاسخ به نیازهای نظام سلامت و جامعه
-طراحی و اجرا فرآیند ارتباط تشکیلاتی و سازمانی مدون براي فعاليتهاي بین گروهی/ برون گروهي(صنعت،جامعه بیمارستان و...) اعضای هیات علمی و فراگیران با شبکه های علمی ومناطق آمایشی و بین المللی منطبق با آیین نامه ها
-توانمندسازی فراگیر در زمینه استخراج چالش ها ی اخلاقی و طراحی راهکارهای توسعه اخلاق حرفه ای
-تربیت دانشجو با توانایی ایفای نقش حاکمیت بالینی
- توانمندسازی فراگیر در زمینه شناسایی فرصت های شغلی و همکاری با موسساتی که دانش آموختگان در آن حضور دارند
-توانمندسازی فراگیر در ثبت، پیگیری، ارزیابی و اولویت بندی مشکلات نظام ارائه خدمات مراقبت بزرگسالان
-توانمندسازی قراگیر در مشارکت در تدوین و متناسب سازی استانداردها با نیاز های جامعه
-توانمندسازی فراگیر در زمینه ارزشیابی نحوه ارائه خدمات سلامت با توجه به استانداردها و شواهد موجود به منظور بازنگری ، تغییر و اصلاح
-توانمندسازی فراگیر در زمنیه تهیه و تدوین راهکارهای پیشگیری از مشکلات سلامت
3-توسعه تحقیقات در راستای نیازهای سلامت جامعه
-توسعه توانایی فراگیر در زمینه بررسی نیازها و اولویت های پژوهشی و تدوین طرح های متناسب با آن
-توسعه توانایی فراگیر در انتشار و ارائه نتایج تحقیقات
-توسعه توانایی فراگیر در زمینه مشارکت در ایجاد و توسعه مراکز دانش بنیان
-تدوین فرایند ارتباطات ملی و فراملی در خصوص هدایت پایان نامه ها
-تدوین فرایند طرح های تحقیقاتی بین رشته ای برون گروهی و برون دانشگاهی(نظام سلامت، صنعت،جامعه، بیمارستان و...)
-تدوین فرآیند کاربست هر یک از طرح ها و پایان نامه های گروه در جامعه ، موسسات و نظام سلامت کشور
4-ارتقاء سطح بینش فرهنگی و اجتماعی دانشجویان
-تلاش برای نهادینه کردن اخلاق حرفه ای مبنی بر فلسفه اسلامی در تربیت دانش اموختگان
-تقویت روحیه خودآموزی مادام العمر و حداکثر بهره وری از منابع
توانمندی های اعضای هیات علمی گروه کارشناسی ارشد پرستاری داخلی جراحی
- تبحر، تجربه و مدارک تخصصی و آموزش و پژوهش در زمینه مراقبت های ویژه و مراقبت های ویژه قلبی
- تبحر، تجربه و مدارک تخصصی و آموزش و پژوهش در زمینه مراقبت تسکینی
- تبحر، تجربه و مدارک تخصصی و آموزش و پژوهش در زمینه آموزش پزشکی
- تبحر، تجربه و مدارک تخصصی و آموزش و پژوهش در زمینه فرایند پرستاری به عنوان استاندارد بین المللی پرستاری
- تبحر، تجربه و مدارک تخصصی و آموزش و پژوهش در تدوین ابزار سنجش بازاندیشی بر عملکرد بالینی